Macam-macam karenah

25 January 2010


Dulu aku pernah ada krisis dengan supervisor master aku.

Sekarang kawan2 aku pulak ada masalah dengan dia. Aku rasa lagi teruk dari masa aku dulu. Sebab diorang dapat email dari supervisor tu, kalo kawan2 aku tu nak masuk lab, diorang kena mintak kebenaran atas dasar keselamatan. Member2 aku tu geram tahap melampau, diorang takkan masuk lab tu sampai bila2 melainkan disuruh.

Kawan2 aku jer yang tau macam mana nak guna server kat lab tu sebab diorang semua yang setup. Ada sorang RA(Bangladesh) ni nak belajar macam mana nak setup server tu sejak diorang dah berenti kerja dengan supervisor aku ni. Supervisor tu yang suruh RA tu jumpa dan belajar macam mana nak setup. Diorang semua buat tak tahu jer. Kitaorang memang tak suka RA ni sebab bila nak angkat barang2 berat, dia just tengok jer, buat hal sendiri. Curi hasil kerja budak2 ni then produce paper guna nama dia jer. Supervisor aku ni lak tak habis2 puji RA ni padahal bukan buat kerja sangat pun.

Banyak sangat yang kita orang tak puas hati dengan supervisor kitaorang ni. Aku sendiri pun tak sangka sebab seorang lecturer boleh bersikap macam ni. Aku pernah cerita kat ayah aku, biasalah orang tua mesti la percaya seorang cikgu tu baik. Cuma mak aku jer percaya apa yang aku cakap. Lagipun supervisor aku ni ada gelaran 'Hajah'. Lagi la tak sangka...

Alhamdulillah masalah aku dengan supervisor aku tu memang dah lepas sebab aku merendahkan diri mintak maaf dengan dia, aku anggap dia orang tua..so aku mengalah lah. Sekrang kawan2 lak ada krisis dengn dia.

Sebelum aku berbaik dengan supervisor aku tu, aku 2-3 bulan jugak tak jumpa dia. Tunggu keadaan redha dulu, mula2 tu dia menyampah gak tengok aku. Lepas aku mintak maaf, dh ok la.

Aku harap kitaorang semua boleh habiskan master kitaorang walaupun banyak sangat rintangan. Supervisor aku tu pulak suruh aku buat method tu method ni. Padahal aku sebelum ni aku dah cakap aku nak buat benda ni jer..dia pun setuju je. Bila aku cerita kat kawan2 aku tu, apa yang aku nak buat tu, dah kira banyak. Diorang nasihatkan aku buat jer macam aku yang dah rancang. Kalo tak, bila nak habis.

Then, aku harap masalah kawan2 aku dgn supervisor tu cepat2 la setel. Susah bila dah jadi macam ni.

Supervisor ni pernah ajak aku kerja balik dengan dia, tapi dia cerita kat kawan2 aku..yang aku ni nak kerja balik dengan dia. Lgpun, aku dah bahagia dengan kerja aku sekarang.

0 soseh-soseh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP