Penguasa Bomba

30 December 2009


Sebab kenapa aku malas nak pergi interview ni:

1.tak cukup tinggi. Sekurang2 nye kena 153 cm. Aku cuma 150 cm jer..adik2 aku F1 (kembar) pun dh tggi dari aku ckit..

2.panjat tali 16 kaki.
Aku rasa aku gayat. Dulu time conference golden key, ade aktiviti lasak. Satu aktiviti ni kena terjun dari tmpt tinggi. Memang gayat, tapi aku nak buat jgk. Aku org paling lambat terjun sbb takut. Akhirnye kepala aku mendarat dulu ke atas tanah...salah teknik la. Bergegar giler kepala, muka aku pun cedera sblh kanan kot...siyes malu pergi kelas dgn muka mcm tu (skng dh ok..nsb tak bparut)...huhu...

3. Kena lompat tali brpe lame ntah..lupe. Tak larat beb....aku cpt penat. Aku rasa larian 100 m pun aku tak penah tamat...

4. Kenat tahan nafas selama kiraan 80 xslp la.. aku ade gak cuba, plg lame lbh krg 30 jer..
Aku memang cepat semput....naik tangga dua tingkat pun dh semput..naik tangga 4 tgkat, terus sakit kepala...berdenyut2. Tangga kt UTM ni tinggi2 lg2 tangga mcm kt FKE...

5. ayah aku tak bagi, sedangkan mase sekolah menengah, ayah aku larang aku pergi camping...mcm2 alasan, demam la...byk nyamuk la..katenya kalo aku sakit, susah...

6. aku rase penguasa bomba byk involve ngn keje admin.. aku tak minat keje admin sebenarnya.

Dlm surat tu ckp, calon KPSL tak perlu buat ujian stamina. Aku confius aku ni calon KPSL ker tak? Aku ade masa sebulan nak ubah fikiran lagi....

P/s : Target aku tahun 2010, siapkan tesis..



2 soseh-soseh:

Mohd Naim December 30, 2009 at 8:20 AM  

KPSL tu kenaikan pangkat secara lantikan..maksudnya yg dah pernah kerja bomba sebelum nie dgn jawatan penolong penguasa bomba atau ahli bomba..ko pernah kerja bomba ke? kalau tak..bukan KPSL la...

pasal tinggi semua tu, try la dulu, kadang2 scale yg kita guna kat tempat lain, lain bacaanya..

untuk ujian fizikal tu pulak..dalam 2-3 minggu nie pegi la exercise kat gym ke, jogging kat balai cerap ke..

satu jer..kalau pergi mungkin dapat, mungkin xdapat..tak pergi..confirm xdpt..lagipun gred penguasa bomba tu agak tinggi jugak la dlm bomba, kalau kat ibu pejabat bomba negeri..rank nombor 2@3 la bawah sikit dari pengarah negeri (aku agak jer)

tapi kalau betul xminat, xpayah buang masa la pergi...

apa2 pun..all the best!

Ann December 30, 2009 at 1:01 PM  

naim: dgr 'Penguasa', mcm hebat jer bunyinyer...mcm ketua polis lak aku rase. tp nk arah org bawahan yg majoritinye laki2...cabaran tu...

dah lame sgt aku tak pegi gym n joging kt tasik n balai cerap ...dulu2 aku rajin gak excercise kt kompleks sukan UTM, taklah rase letih2 jer. skang ni dah rase lembik jer..mcm org tua..huhu

btw, thanks 4 ur info n nasihat...aku hargai =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP