Nak jalan-jalan

10 December 2009


Lecturer aku akan Korea Selatan Januari depan. Bestnyer! Aku nak ikut tapi segan nak cakap. Lagipun Grant Projek hanya support sorang jer. Kalo aku ikut pun, aku rase aku menyibuk jer. Agaknye kalo dah sampai sana, mesti dalam kepala aku asyik nak berjalan je (ayat memujuk diri) bukannya nak buat kerja pun. Baik tak yah kan?

Menurut lecturer aku, kalo sampai sana, memang tak der masa nak jalan2. Budaya kerja orang Korea lain, tak sama macam Malaysia. Di sana, waktu kerja memang sampai kol 6 petang, tapi bagi orang Korea, orang yang balik kol 6 ptg, dianggap pemalas. Diorang tengah malam pun belum tentu balik rumah. Huhhh so aku ni dianggap pemalas la?

Aku rasa budaya orang Jepun sama macam Korea. Menurut kawan aku, seorang profesor Jepun ni dihalau oleh isteri dia kalo balik lebih awal dari suami jiran dia. Sebab malu. Huhh sangat dasyat budaya sana la. Jauh berbeza dengan budaya kat sini. Aku tak sanggup nak jadi macam isteri profesor tu. 1st priority is family tau.

P/s: So far aku hanya pergi ke Singapore. Siyes jeles bila lihat kawan2 ku pergi China. Nak jugak!


3 soseh-soseh:

apei December 10, 2009 at 4:28 PM  

best pi overseas dapat tengok tempat orang.

Firol December 10, 2009 at 9:31 PM  

ikut cara islam je...malam rehat dna beribadat

Ann December 11, 2009 at 1:10 AM  

apei: dapat pgalaman dn luaskn pdngan..tu yg best

firol: tu yg tbaik...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP