Jumpa Hantu

16 November 2009



Aku ingat lagi, bila kali pertama aku jumpa hantu, aku tidak mampu menjerit, terpaku, tergamam dan aku tidak tahu apa yang aku harus fikir mase tu. Sebab tu aku rase dalam 'Potret Mistik', cerita tu tipu...sikit2 menjerit. Sungguh bosan.

Sebelum tu, aku tengah ralek tengok tv kat bilik tv. Tiba2 salah seorang budak dorm aku panggil mintak temankan dia hakikatnye aku memang malas nk teman...lagi2 tengah syok layan tv.

Dak dorm aku ni suruh aku masuk dulu sebab dia nak ke tandas. Aku pun masuk la ke dorm yg gelap sambil membebel 'Apa la diorang ni. Tu pun nak takut ke?'.

Selepas hidupkan suis lampu, aku pun berpaling ke belakang ternampak macam dalam citer hantu seperti 'Pontianak harum sundal malam', macam dlm 'The ring' ade...dengan rambut yg pnjang mengerbang.

Dengan terkejut dan tak mampu mnjerit, tiba2 ade bunyi gelakan suara ramai.


Rupa2nya yang aku sangka hantu, rupanye budak dorm aku sendiri rupanye.
Fuhh memang semput la... Bila diorang nampak aku macam hilang nafas, baru diorang takut...hehe...



P/s: Selepas aku terkena, aku pulak berpakat dengan diorang untuk kenakan dak dorm aku yg len...



9 soseh-soseh:

cik EPAL November 16, 2009 at 2:13 AM  

siapa yang jadi hantu sebenarnya?? heehe ;)

apei November 16, 2009 at 9:12 AM  

main2 laa kena betol2 esok padan muka.

Ann November 16, 2009 at 10:36 AM  

cik epal: org yg same gak...sbb dia je brambut pjg.

apei: so far xde lg la...wpun hmpir 10 taun dh..hehe.

~HaNna~ November 16, 2009 at 3:15 PM  

jgn berlagak ye ann...tetibe..mlm nih....di waktu sunyi sepi..cume kedengaran hujan yg turun membasahi tanah sri pulai....
ann sambung sendiri la...;p

Ann November 16, 2009 at 3:53 PM  

hanna: aku smbung tido la...ape la ko ni..hehe

Cik Zura November 16, 2009 at 8:26 PM  

haha..ann..suspen je aku baca tajuk entri ko ni..igtkan jumpa betul la...ganaz tul bebudak dorm ko bergurau ek..klu aku, dah takut giler...sbb dl kt hostel sek aku, ada gak yg bergurau camtu la..main2..jadi hantu la..sembunyikan member..skali, jadi betul...bnda tu kuar betul2 n kwn yg disembunyi tu hlng...huhu..ni senior2 aku cite la..

Firol November 16, 2009 at 8:49 PM  

kalau yg betul ?

Ann November 17, 2009 at 10:43 AM  

zura: aku saje2 nk kasi suspen..hehe.. takut? mmg takut la...smp semput dibuatnyer...nsb bek aku ni xde lemah jntung, kalo x..dh lame jd arwah kot...


firol: hantu betul? belum penah lg...mntak2 jgn la..xmo..

iLOVEspeed November 21, 2009 at 12:31 PM  

haha!
so actually tak pernah la nampak yg betul2 punya kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP