Apa aku buat time budak2

24 April 2009

http://images-cdn01.associatedcontent.com/image/A1329/132941/300_132941.jpg
Bila ingat2 zaman budak2 dulu..skolah rendah lah, rindu sangat. Ni antara aktiviti2 yg aku rindui..huhu


Memancing- sebab umah aku dekat jer ngn anak sungai yg datang dari sungai pahang. Jd aku wat joran sendiri jer lah...kayu sebatang, tali, mata kail, ngn pelampung(name scientific x tau lah).


2.Cari udang - aku akan turun sungai ketika surut, pastu aku cari udang dalam lubang2 dan dalm tin.


3. Kaut ikan dalam parit - umah aku kt kg...jd parit kt tepi jalan tu penuh ngn ikan sepat... so guna bakul jer kaut ikan.


4. Main layang2 - layang2 wat sendiri jer dari suratkhbar lame..cukup benang..operasi wat layang2 dijlnkan bsame2 ngn adik2 aku yg 2 orang. spjang anak sungai, ramai dak main..cam pesta layang2 lak.


5. Main kad - mcm2 kad kitaorg main, tp selalunye kad yg pasal jet2 pesawat.


6. Main dam haji dan dam ular - akitiviti pagi2..


7. Cari cacing dlm hutan- belakng umah aku, dekat jer ngn kebun getah. so selalu cari cacing untuk dibuat umpan.


8. Masak2- ni bukan masak tipu2..ni masak betul, siap masak nasi lg ngn lauk..masak dalm kebun getah lg..kononnye cam camping lah. bahan2 rembat dari umah..mak aku x tau...agaknye lah.


9. Main bola sepak - x cukup ahli, jd kitaorg agihkan pd 2 team, dan hnye ade satu goalkeeper. goal keeper ni bebas..x mnyebelahi mane2 team. tgs dia halang bola msuk dalm goal..mane2 team yg bjaya..dpt 1 goal. (idea aku...huhu)


10. Main badminton - aktiviti ngn mak ayah aku n adik2 aku. rindunyerrr....


11. Main buaya darat ngn buaya duduk - aktiviti yg x leh blah..


12. panjat pokok - aku cuma bjaya pnjat pokok jambu jer, pokok getah..aku sorang jer x bjaya..sebb licin. xcukup tererr..huhu..


13. ronda2 satu kg ngn basikal - cukup pukul 4 ptg, aku lesap ngn basikal ronda sorang2 satu kg. excercise lah kate kan...


14. pegi library after school - kdg2 aku pgi library..tu pun kalo kawan aku ajak, tp bukn baca buku, tgk tv..camlah kt umah xder tv..huhu sengalll..


15. Baca paper lame - aktiviti aku sblum tido..kalo sush nk tido, aku akan bace paper lame..(dlm hati x sgka rajin jgk...puji diri sndiri, sengalll)


16. teman mak aku menyulam - mak aku suka menyulam, aku just jd peneman setia..tolong tengok jer..tp aku plg x suka mjahit.


17. Cari biji getah dan lawan - slalu masuk dlm ldg getah, cari biji getah, tanding biji getah sape plg lawa dan plg kuat.


18. main tali - dah lupa lah lagu2 tu semua..


cukup drjah 6, ayah aku suh stopkn aktiviti2 aku yg suka merayau2...huhu sedihnyer..ade 2 sbb..bru dpt adik kembar, mybe jugak time tu aku bakal ade exam besar. dan mybe jgk ade sbb lain, aku kn pompuan..

2 soseh-soseh:

abdul hanan bin abdul salam April 28, 2009 at 12:19 AM  

wow..banyaknye aktiviti...menarik plak tu...tapi sayang...samapai darjah 6 je..hehehe

Ann April 28, 2009 at 1:07 AM  

nak wat camner..my dad dh bg kate dua..kena ikutlah, lgpun sape nk tlg jaga adik kembar tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP