Engkau tidak perlu jadi sempurna

18 April 2010


Minggu lepas aku tengok cerita "Desperate housewives". Ada satu babak antara Lynette dengan husband dia, Tom. Tom beritau kat Lynette yang kebanyakkan si lelaki sukakan wanita yang cantik. Lynette terasa hati dengan kenyataan suaminya, dan persoalkan kenapa tak pilih exgilfriend dia dulu yang lebih cantik.


So Tom pun jawab lah, sebab dia tak sempurna. Dia tak kaya, dia tak bijak, dan dia tak handsome macam pelakon hollywood. Jika isteri dia sempurna, dia pasti tertanya-tanya setiap hari kenapa isteri dia memilih dia. Tom beritau Lynette yang si Lynette tak perlu jadi sempurna sebab dia pun tak sempurna.

Bukan Lynette jer terharu. Aku yang tak de kena mengena pun terharu. Moralnya, tak perlu mengharap orang lain jadi sempurna sebab kita pun belum tentu sempurna. 





2 soseh-soseh:

Mohd Naim April 19, 2010 at 11:45 AM  

dalam filem,mcm tu la..raliti berbeza2...

anyway..aku pun tengok jugak episod tu..dan aku ada dvd DH season 1-5..complete!

Ann April 19, 2010 at 9:51 PM  

@Mohd Naim

wahh tak sgka ko peminat siries ni, aku igtkn citer ni utk golongn perempuan jer.

mybe ade tu, cuma diri jer lom jumpe lg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP