Email palsu?

18 January 2010


You have 1 new message
Please log-in to your CIMB account.
Your Internet Banking Account may be locked.

Please identify yourself by visiting our Online Banking service:



Aku dapat email ni yang kandungannya seperti di atas. Aku rasa was-was dengan email ni, sebab link yang direfer, sepatutnya yang biasa aku guna https://www.cimbclicks.com.my/ibk/.

Aku rasa lebih baik berhati2. Aku pun tak klik link seperti dalam email tu, dan apabila aku klik url yang aku biasa guna, akaun aku tak takde problem pon.

Sekarang ni zaman makin canggih, macam2 boleh buat.

Info lebih pasal email palsu klik di sini.


2 soseh-soseh:

Aleq yang poyo January 18, 2010 at 10:04 PM  

mmg emel palsu tu..sy slalu gak dapat..dari cimb n maybank2u(walaupon sy takde acc maybank)..

dan biasanya sy akan isi user name dan pword dengan perkataan yang tak elok spt: f**k you,p**imak,l**c*u dan sebagainya..once kita isi username dan pword kita, abes laa die tau sume..tp skrg bank2 dah agak maju gak, ada 2nd verify ngan sms kat hset..tp still kene berjaga2..

Ann January 19, 2010 at 1:48 PM  

aleq: haha ok jugak aleq buat cmtu...biar padan muka si hacker tu, suka2 ati jer nk ceroboh harta benda org len..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP