Jimat minyak dengan Mazda 2/Demio

20 October 2010

Jimat lah kan dengan 30km per litre. Sangat-sangat jimat kan? Aku tak arif pasal kereta ni. Dan aku memang suka Mazda 2 yang jenis compact, sebab cute. Tapi mahal lah..tak silap around RM80K. Tapi tak tahu lah plak dengan Mazda 2/Demio ni macam mana lak. Akan dilancarkan tahun depan, 2011.



Harap-harap ada lah jodoh aku dengan Mazda 2. Eh confuse jap, nak tanya Mazda 2 ngan Mazda2/Demio...jenis yang sama ke lain? OK aku mengaku aku agak lembap pasal kereta =).

Baca pasal Mazda 2/Demio lagi kat sini.

update:
Aku google nak tahu lebih lanjut pasal  model kereta ni..kenapa ia menjimatkan. Ternyata teknologi yang digunakan ialah teknologi hibrid. Dan terbukti model kereta Mazda 2/Demio ni sangat menjimatkan sebab rata-rata kereta hibrid ni mampu pergi 20km hingga 25 km per litre.

Mahal pun mahal lah. Tapi kalo fikir untuk long term, sangat jimat. Biar lah bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian.

5 soseh-soseh:

Unknown October 20, 2010 at 4:15 PM  

yg kaler grey tu nmpk sporty..

HEMY October 20, 2010 at 4:17 PM  

smart..cam merz gak design dia skit2

Ann October 20, 2010 at 4:22 PM  

yott, nice kan..n ak mmg suka warna ala2 silver ni..

Ann October 20, 2010 at 4:23 PM  

hemy, mcm merz? ni yg ak makin suka ni.........hehe

Wanie-san October 20, 2010 at 9:26 PM  

nampak sporty kete yang kedua tu..suke2!!jimat minyak tu yg suka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP