Mencari jodoh

09 November 2009


Aku suka dengar kisah2 orang bercinta dan kahwin ni. Walaupun aku belum merasainya, aku dapat rasakan ada pelbagai rencah dlm kehidupan diorang ni. Dari kisah2 atau cerita diorang ni, bertambahlah ilmu aku pasal jodoh ni, insyaallah..

Kalo belum jumpa jodoh lagi tu, maknanya kita belum jumpa lagi yang terbaik untuk kita. So tidak perlulah kita bersedih bila la jodoh kita nak datang. Kalo someone tu bukan jodoh kita, perkara2, masalah2 atau hal2 yang kecik pun boleh jadi besar. Tapi jika dia ditakdirkan untuk kita, everything will going be smooth. Masalah yang besar pun boleh jadi kecik.

Tips ni maybe boleh diamalkan. Bila hari ibu or bapa, kita boleh wish pada kawan2 or famili...sebab biasanya doa2 ibu ni lebih mujarab. Dan mana tau dalam ramai2 tu, ada salah seorang berkat doanya. (Tips ni dibuat oleh seseorang yang aku kenali secara kebetulan jer..kawan2 yg terima sms wish hari bapa or ibu..terharu dan mendoakan jodohnye dipcepatkan...then tak lama jodohnye yg sekarang datang).

Apapun yang lebih penting sambil2 berusaha..kita minta dengan tuhan, kita buat la solat hajat, solat istikharah ataupun baca ayat al-Quran untuk minta petunjuk dan semoga jodoh kita dipermudahkan. Jika ada masalah or ujian ke, kenalah redha... tidak putus asa dan sentiasa yakin denganNya.

Maybe jugak aku belum jumpa, supaya aku boleh fokus dengan kerja dan study. Anyway, always think positive.

P/s: Mak aku n adik2 penah tanya, "Tak boring ke hidup sorang2?"...ish tak de soklan lain lagi gempaq ker...





3 soseh-soseh:

Firol November 9, 2009 at 7:10 PM  

soalan lain yang gempak?..ehhmmm pikir2

~miSz HaNna~ November 10, 2009 at 5:01 PM  

an boring tk idop sorang2?..

tk bosan kn..sbb ade kekwn mcm kami nih yg sgt best...hehe...

Ann November 10, 2009 at 11:08 PM  

firol: kalo ade, bgtau tau..hehe

hanna: xboring pun sbb ade korang..hehe...always heppi jer..tp korang dh nk pg..huhu sedihnyer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Writer's Blog by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP